24.8.12

het tafeltje dat niemand meer wilde hebben...

Gisteravond fietste ik, samen met broertje B, van de stad naar huis. Ik luisterde naar muziek en had de mouwen van mijn vest een beetje opgerold, anders vond ik het veel te warm. Na tien minuten onderweg te zijn reden we door de lelijkste wijk van mijn hele woonplaats. Echt, die wijk is zó lelijk dat ik me er altijd over verbaas dat daar mensen willen wonen. Maar goed, wij fietsten daar dus naast elkaar, komen we langs twee afvalbakken...
 Niets bijzonders natuurlijk, die staan overal.Maar naast deze afvalbak stond een heel schattig tafeltje, eenzaam achtergelaten door zijn vorige eigenaar. 'STOP!' riep ik tegen mijn broertje. 'B, kom eens terug! Moet je dit tafeltje zien!' Broertje B keerde om en fietste naar de plek waar ik al afgestapt was om het tafeltje te bekijken. Het was niet zo groot, maar perfect voor op mijn kamer naast mijn bed. Lang nadenken was niet nodig, ik pakte het tafeltje op en fietste samen met mijn broertje verder door de verschrikkelijk lelijke wijk. Tip voor iedereen die raar aangekeken wil worden op straat: een tafel tillen terwijl je op de fiets zit werkt gegarandeerd.
Nu staat het tafeltje in de garage te wachten. Zodra ik tijd heb ga ik het schuren en verven, zodat ik het op mijn kamer kan zetten. Zo zie je maar: is van de stad naar huis fietsen met je broertje toch nog ergens goed voor.

XMaike

No comments:

Post a Comment

Hi! Feel free to leave a comment. (:



blogger template by lovebird