5.3.13

recipe: garlic bread with cheese.

Zondagmiddag kwam ik beneden en stond mijn lieve moeder in de keuken lunch te maken. Ze maakte 'garlic bread with cheese', heerlijk! Dit brood is perfect voor op feestjes, picknicks en ook heel lekker als lunch. Benieuwd hoe je dit makkelijk zelf maakt? Lees dan verder!

All that you need:
- 1 ongesneden brood
- 5 eetlepels olijfolie
- peper + zout
- 1 à 2 teentjes knoflook
- een bos lente-ui - kaas
Heb je alles? Voer de volgende stappen uit en jouw brood is zo klaar. Aan de slag! 
Tip: voordat je begint is het waarschijnlijk handig om je oven alvast voor te verwarmen, rond 210 °C is perfect!

1: Snijd het brood in de lengte en in de breedte in, zodat er een blokjespatroon ontstaat. Zorg wel dat het brood aan elkaar blijft zitten!
 2: Pers de knoflook en doe het in een kom. Voeg olijfolie, peper en zout toe en roer alles door elkaar.


3: Verspreid de inhoud van de kom met een  lepel tussen de blokjes brood. 
 4: Snijd de lente-ui in ringetjes en stop deze ook tussen het brood. Houd nog een klein handje lente-ui over, want dat heb je later nog nodig. 
5: Schaaf plakken van de kaas en doe ze in het brood. Wij waren zo eigenwijs om de kaas in stukken te snijden, maar dan smelt de kaas niet zo goed. Plakjes werken dus het beste!

6: Verspreid de laatste ringetjes lente-ui over het brood, zodat het er extra mooi uit ziet.

7: Stop het brood in de oven (210 °C). Na 20 minuten is jouw baksel klaar!

Dan nog één laatste tip voordat je begint met eten: het is de bedoeling dat je een stukje uit het brood trekt en het zo opeet. Mocht dat nou teveel geklieder voor je zijn (zoals bij ons het geval was) dan kun je het brood ook in grotere stukken snijden. 

Gaan jullie een keer 'garlic bread with cheese' maken? Laat het me weten! 

XMaike

Translation: Sunday afternoon my mom made us 'garlic bread with cheese' and it was lovely. Very easy to make and perfect for parties or as lunch. Above I shared the recipe in Dutch, you can find the English version here

9 comments:

  1. Dat klinkt erg goed, bedankt voor het recept!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alsjeblieft! Mocht je het ooit zelf maken, dan ben ik erg benieuwd naar wat je ervan vindt! (:

      Delete
  2. Ziet er heerlijk uit, ik volg je! liefs

    ReplyDelete
  3. waaauw wat ziet dat er lekker uit! ga ik ook uitproberen!

    ReplyDelete
  4. Oke, dit ziet er dus echt TE lekker uit. Ga ik zeker proberen! xx

    www.creativityandchocolate.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Super! Laat me weten wat je ervan vindt! (:

      Delete
  5. Hmmm, dat ziet er echt heel heel heel lekker uit!

    ReplyDelete
  6. Lijkt me super lekker! Mooie foto :)

    ReplyDelete

Hi! Feel free to leave a comment. (:



blogger template by lovebird