23.9.13

Joensuu, Finland.

source: pinterest

Moi! Op het moment dat ik dit schrijf zit ik in een klas met 20 Finnen te luisteren naar de uitleg van de geschiedenislerares. Ik zit namelijk in Joensuu, Finland, voor een hele week. Wat doet Maike nou weer dáár, vraag je je misschien af. Het zit dus zo: 

Translation: Hi! Right now I am attending a history lesson together with 20 Finnish students. I currently am in Joensuu, Finland, for a whole week. 

In april schreef ik op mijn blog dat ik een Finse leerling in huis had, zie de post hier, en nu ben ik bij haar! Ik woon in het huis van Martta, samen met haar familie en hondje. Nog nooit eerder was ik in Finland maar het is heel mooi hier! Het regent wel veel maar dat geeft niet, ik mag namelijk hele charmante kaplaarzen lenen en koud is het (nog) niet. Eergisteren kwam ik hier aan en we hebben nu al zo veel gedaan! Tot nu toe is alles leuk, alhoewel deze geschiedenisles niet echt interessant is aangezien ik er niets van versta. Voor de rest van de week staan er nog een hoop leuke dingen op het programma, we gaan bijvoorbeeld hiken in Koli National Park, heel veel naar de sauna en we gaan een kijkje nemen bij de lokale krant! 

Translation: In april I wrote this post about a visit from my Finnish exchange student and now I am in Finland! I live in Martta's house together with her, her family and her dog. I have never been in Finland before but it is beautiful here! It is raining quite a lot, but luckily i get to borrow very sexy rainboots and it is not so cold -yet-. On Saturday I arrived here and we already did sooo many nice things! The rest of the week we will be very busy going to sauna, hiking in Koli National Park and visit the local newspaper-! 

Als ik weer thuis ben zal ik alle foto's en verhalen met jullie delen. Voor de komende week staan er wel al wat posts gepland, waaronder een heel mooi Scandinvisch interieur! Fijne week allemaal!

Translation: As soon as I'm back I will share my pictures and stories with you! Have a nice week!

XMaike

6 comments:

  1. Oh, wat super vet! Ik ben jaloers!

    ReplyDelete
  2. Zo leuk! Uitwisselingen zijn echt bijzonder :)
    en je lay-out is tof!!

    ReplyDelete
  3. Wat leuk zeg! Ik wil ook wel eens naar Finland!

    Love,

    Rowan

    Ps: ENTER MY GIVEAWAY FOR A CHANCE TO WIN A PAIR OF INVITO BOOTS WORTH 100 EUROS! TODAY IS YOUR VERY LAST DAY!
    Bekijk ook eens mijn training/food blog: FITSTERS IN LAW

    ReplyDelete
  4. Wauw wat een coole ervaring lijkt dat me, meedraaien met het 'echte' leven daar. Ik kijk uit naar je verslagjes over de reis. Veel plezier!

    ReplyDelete
  5. Have fun! Finland lijkt mij super! Ik ben benieuwd naar je verhaaltjes

    ReplyDelete
  6. Super leuk zeg, héél veel plezier nog!

    ReplyDelete

Hi! Feel free to leave a comment. (:



blogger template by lovebird