8.9.13

wanderlust: france part 1.

 
Hoi! Ik ben weer terug van weggeweest! Aan het begin van de zomervakantie besloot ik een blog break te houden en gewoon even van mijn vakantie te genieten zonder computer - heerlijk. Sinds begin deze week zit ik om 8:00 uur 's ochtends al weer op de fiets naar mijn eerste les, want ondertussen is school weer begonnen en daarmee heb ik ook afscheid moeten nemen van mijn vakantieritme. Mijn afwezigheid op de blog is nu ook afgelopen, het kriebelt namelijk vreselijk om al mijn avonturen van afgelopen zomer met jullie te delen! Benieuwd wat ik allemaal uitgespookt heb? 

Translation: Hi! It's been a while. Wondering where I've been? Click 'read more' to find it out! (Spoiler: it's my favourite foreign country!)


Vrijwel meteen nadat mijn vakantie begon vertrok ik samen met mijn ouders, broertjes en hond in onze volgepropte auto naar Zuid-Frankrijk. Bestemming: onze lievelingscamping, waar we dit jaar voor de vierde keer waren. Na zo'n 1300 kilometer snelweg én slingerweg door de bergen waren we er en werden we begroet door de super enthousiaste campingbazin. Helaas bleven we er maar een weekje, maar toch was het genieten. De camping is heel klein en knus, gelegen aan de rivier waar we elke dag in zwommen. Ik wandelde er door de bergen naar een kerkje, maakte foto's met vriendinnen, kocht een nieuwe ring (), redde vogeltjes met mijn broertjes, at ijsjes en slenterde met mijn moeder over de markt in het dorpje. En geloof het of niet, ik werd zelfs bruin, HA. Het was heel fijn om al mijn lieve (buitenlandse) vrienden weer te zien en ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad. Onnodig om te zeggen dat ik niet kan wachten om weer terug te gaan naar mijn lievelingscamping!

Translation: Almost immediately after my summer break had started, I left with my parents, brothers and dog to the south of France. Destination: our very favourite camping, where we had been before for 3 times already. After 1300 kilometers on the high way and on the winding roads through the mountains, we were welcomed by the lovely camping owner. Unfortunately we only stayed for one week, but still I enjoyed it a lot. The camping we went to is very small-scale, located next to the river we used to swim in day after day. I walked my way through the mountains to find a hidden church on top, took pictures with my friends, bought a new ring, saved little birds with my brothers, ate a lot of ice-cream and visited markets with my mom. And believe it or not, I even got a tan! It was so lovely to meet all of my (foreign) friends again and I can't wait to go back next year!
Zoals je hierboven kunt zien maakte ik ook een hele hoop foto's, 638 in twee weken om precies te zijn. Die tweede week waren we samen met mijn oom, tante en nichtje in een huisje in Zuid-Frankrijk. In de volgende post zal ik daar meer over vertellen, dus stay tuned. Zijn jullie nog op vakantie geweest? Wat is jullie favoriete belevenis van afgelopen zomer? Ik ben benieuwd!

Translation: As you can see above, I took a lot (638!) pictures during my two weeks in France. I spent the second week with my aunt, uncle and niece in a huge house 100 kilometers away from the camping. In my next update on the blog I will tell you all about this, so stay tuned. Did you go somewhere this summer? I'd love to read your stories in  a comment below! 

X Maike!

ps: I changed the lay-out of my blog! Do you like it?


5 comments:

  1. Waauw, zag er een heerlijke vakantie uit!

    ReplyDelete
  2. Ziet er echt heerlijk uit! Frankrijk is zo mooi :)

    ReplyDelete
  3. Die foto met het vogeltje! Awww... Succes weer met alle drukke schoolwerkzaamheden :)Ik vind je lay out trouwens erg mooi geworden!

    ReplyDelete
  4. Oh my, what lovely photos! I absolutely love the atmosphere, the nature and the food in the South of France!

    ReplyDelete
  5. Hoi Maaike! Mooie blog Welke camping is dat? :-) Klinkt heel fijn x

    ReplyDelete

Hi! Feel free to leave a comment. (:



blogger template by lovebird