15.9.13

Wanderlust: France part 2.

Tijd om mijn avonturen van de tweede week in Frankrijk met jullie te delen! Nadat we gedag hadden gezegd op van mijn lievelingscamping reden we 100 kilometer naar het oosten, over slingerwegen die ons uiteindelijk naar een enorm huis leidde: "Erhoufnix". Hier bracht ik de rest van de week door met mijn oom, tante, nichtje en mijn eigen gezin. Ondanks dat "er niks hoeft", bezochten we steden en zwommen we in ons zwembad. Wat we nog meer deden? Lees meer! 

Translation: Time to share my adventures of my second week in France! After we said goodbye to my favourite camping, we drove 100 kilometers on country roads to a huge house which we called our home for a week. Want to know about what I´ve seen and what I´ve done? 

Het huis waarin we verbleven was echt gigantisch en ik bracht vele uren door bij het zwembad met mooie boeken*. We aten net zoals de Fransen: laat, heel erg lekker en vaak zelf bereid in de buitenkeuken. In de schuur stonden twee fietsen waarmee mijn broertje en ik 14km over smalle wegen naar Vaison La Romaine reden. Mijn stiefvader fietste zelfs tegen de Mont Ventoux op, die ik vanuit mijn slaapkamerraam kon bewonderen. 's Avonds maakte ik wandelingen met mijn broertje, nichtje en hond en plukten we stiekem heerlijke abrikozen uit de boomgaarden. (* TIP: the fault in our stars móét je echt gelezen hebben!)

Translation: The house we stayed in was gigantic and i spent quite a few hours at our own pool reading lovely books*. We ate just like the French do: very late, mostly made in our kitchen outside the house and delicious! In the garage were two bikes on which I rode 14km to Vaison La Romaine with my brother. My stepdad even cycled all the way up the Mont Ventoux, which I could admire while looking out of my bedroom window. In the evenings I went for walks with my brother, niece, and dog and we stole apricots from the orchards. (*TIP: the fault in our stars is a book you really must read!)
Ik verstuurde ansichtkaarten, at tarte tatins bij de thee, ving schorpioenen in de tuin en werd nog bruiner (YES). Verder ben ik drie keer naar Vaison La Romaine geweest: een keer op de fiets, een keer naar de hele uitgebreide markt en een keer samen met mijn mamski. Het leuke aan die stad is dat de ene kant helemaal in Romeinse stijl is en zodra je de brug over de rivier oversteekt kom je in het Middeleeuwse gedeelte. Dat laatste vond ik het leukste, met overal fonteintjes om water uit te drinken, schattige pleintjes en veel mooie gebouwen.
Helaas kwam er zoals altijd een einde aan de pret en moesten we weer terug naar Nederland, maar de eerste week op de camping en deze week in Frankrijk waren allebei heerlijk. Ik kijk er heel erg naar uit om weer op vakantie te gaan, al zal ik toch echt nog een jaartje moeten wachten. Gelukkig heb ik ook nog 2 weken Italië om over te posten hier op mijn blog! Ja, ik was 4 (!) weken weg deze zomer(, bofkont die ik ben.)  Waar verbleven jullie deze zomer?

XMaike


4 comments:

  1. Wauw, super mooie foto's hoor! Ik ben dit jaar nergens geweest. :)

    ReplyDelete
  2. Super mooi! Ik ben richting turkije getrokken en hoop nog eens weg te gaan voor een weekend! tips? :)
    Love, The mind of an exchange

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie foto's! Heel fijn om naar te kijken met dit vieze regenweer ;)

    ReplyDelete

Hi! Feel free to leave a comment. (:



blogger template by lovebird